donderdag 22 augustus 2013

         

    In Memoriam


  Greetje Merriënboer 


Vrij plotseling is Greetje, een van onze taalmaatjes overleden, zij is 69 jaar geworden.Greetje, als geboren onderwijzeres, wilde ondanks haar vele ernstige ziekten, toch les blijven geven bij ons. Zij wilde als mensenmens niets liever! Vandaar dat zij het ook meer dan 5 jaar heeft volgehouden! Ze was een pareltje in ons Gilde. Zelfs vanuit haar bed, waar ze vaak moest vertoeven, bleef ze er zijn voor haar twee pupillen en gaf hen zo les. Woensdagmiddag jl. belde ze me dat ze in het ziekenhuis lag, ze wilde zelf haar mensen afzeggen. Donderdagochtend wilde ik met roosjes naar haar toegaan, maar ze was al overleden. De roosjes krijgt ze toch………
Op haar overlijdensbericht staat het volgende gedicht.

Het Meisje

Ze danst
En telkens als ze niet meer kan
En bijna, bijna valt
Denkt ze: ik?
Ik val niet, ik dans

(Toon Tellegen)

Dit was precies zoals ze was en zoals wij haar zullen blijven herinneren.

Tonneke van den Broek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten